Ballen Breien…

Heel gemakkelijk, leuk effect!
En…je kunt ze lekker door de huiskamer gooien want ze zijn licht en zacht!

Patroon;
Voor de grote bal.
30 steken opzetten en 10 naalden in kleur A in ribbels breien. Daarna 10 naalden in kleur B en dit vier keer herhalen (80 naalden – 8 strepen)
Nu een draad door de zijkanten rijgen en strak trekken. Vullen met opvulsel en dichtnaaien aan de kant.

Voor de middelste bal.
25 steken, 8 naalden in kleur A en 8 naalden in kleur B breien. Dit vier keer herhalen en de bal in elkaar zetten als de grote.

Voor de kleinste bal.
20 steken, 6 naalden kleur A en 6 naalden kleur B. Ook vier keer herhalen en de bal in elkaar zetten.

Als je ook nog een belletje in het binnenste van de bal doet.
Geeft dat een leuk rinkel effect.
Leuk kadootje voor weinig geld en je hebt er toch moeite voor gedaan…

4 Reacties op “Ballen Breien…

  1. Leuk ik zocht een cadeau voor mijn bff die zelf ook breid en nu heb ik het (eindelijk) gevonden!!!!!!!

  2. hey vraagje,
    ben ECHT een beginnende breister en vroeg me af hoe ik van het lapje (dat inmiddels af is) een bol vormen. Moet ik doorheen alle randen een draad rijgen, dan aantrekken en vervolgens opvullen en het gaatje dichtnaaien? hoe naai ik die vervolgens het beste dicht?

    • Als je een lapje hebt, heb je een bovenkant onderkant en zijkanten.
      DE boven en onderkant naai je aan elkaar vast, zodat je een kokertje hebt.
      Zoals wc rolletjes.
      Nu zijn de zijkanten onder en bovenkant geworden.
      Rijg een draai door de onderkant en trek het naar elkaar toe.
      Nu heb je een zakje.
      Vul het zakje.
      Rijg een draai door de bovenkant en trek het naar elkaar toe.
      Nu heb je een bal.
      Werk alle draden goed af.

      Is het zo duidelijk?
      Ik hoop dat ik je geholpen heb.

  3. Hey stormvrouwe, bedankt!! Ja, heel duidelijk,
    ik had al wat zitten proberen gisteren, maar met jouw uitleg komt het nu zeker in orde. Bedankt!:)